26 Mac 2012

sabar.....

beberapa bulan yg lalu,aku pernah rasa 'down' ,sedih,putus asa n hmpir hilang pertimbangan dek kerna hasad dengki,khianat n mulut manusia yg x berprikmanusiaan....namun aku brsyukur,ketika itu...rakan2,keluarga n kenalan rapat sntiasa d sisi meberi semangat n nsihat agar aku tetap tabah,sabar n redha dgn apa yg berlaku......hari ini,aku sedar n faham makna "sabar" setelah insan itu mghulur tangan n memohon maaf atas apa yg berlaku suatu ketika dulu...dan aku mula percaya akan 'hukum dunia' d akhir zaman ini...."setiap perbuatan baik@jahat,yg kita lakukan d muka bumi ini akan dbayar 'cash' Oleh-Nya......"
dan aku juga percaya bahawa....."jika kita x bersalah,suatu masa nanti kebenaran itu akan terbukti jua kerna doa org yg teraniaya itu makbul"

yakin pada kasih sayang Allah pada kita n percaya hanya 50% pada insan2 d sekeliling kita.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih!