14 Julai 2012

tiap wajah berkisah,tiap madah bererti....



semenjak layan drama 'Dejavu Di Kinabalu' yang  bersiaran d TV3 setiap isnin hingga khamis,7pm - 8pm...aku jatuh cinta ngan lagu 'Suatu Masa' nyanyian Dato M.Nasir...tapi dlm drama tu,Aqasha yang nyanyikan...actually aku bukan minat sangat ngan drama ni,tapi aku terjatuh minat sejak tengok scene Aqasha nyanyikan lagu ni sambil petik gitar...perggghhhh,suara dia memang gemersik lemak merdu...
puas gak aku cari kat 'you tube',nak compare suara n versi sape yang best....hihihihi...ternyata versi Aqasha mnjadi pujaan......
suka ngan lirik lagu ni jugak...simple tapi penuh maksud yang tersirat!                                                                                                                                                                                                                                      SUATU MASA.....                                                                                                                                                                                                                        
bagaimanakan kumula
dan apakah kata-kata
yang indah untuk diabadikan
tiap wajah berkisah
tiap madah bererti
manakah ilhamku.....
             cahaya dimatamu
             senyum dibibirmu
             mengukir seribu tanda pertanyaan
             mungkinkah kau jua dalam kerinduan
             di saat begini,aku merindukah....
berhelai-helai surat
terbiar di depanku
tak dapat aku utuskan
ku ramas semua
dan kubuangkan jauh......dari pandangan
            lalu aku kesal
            kukumpul semula
            tak dapat kunyatakan apa yang ku rasa
            jika engkau tahu di dalam hatiku
            mungkinkah kau sahut jeritan batinku.....
dengarkanlah panggilanku
dengarkanlah lagu untukmu
angin lalu kau sampaikan
rasa rindu yang membara...kepadanya.....
           warna-warna cintaku
           kian pudar bersama
           malam yang gelap gelita
           entahkan kau rasakan
           apa yang aku rasa
           atau kau tak endah
tapi ku percaya
semua telah tertulis
dan niat suciku takkan disiakan
dan di SUATU MASA
di hari yang indah
kuhulur tanganku
lalu kau terima.......





(mood jiwang...jiwa kacau...hahahahaha...hari2 nk kene layan lagu ni x kira d bilik air,sebelum tdo...)















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih!