17 Julai 2009

aku wanita....


aku semakin menghargai diriku sebagai seorang wanita setelah terbaca petikan 'firman' ni dlm blog seorang hamba Allah....bukan bermakna selama ni x menghargai diri,tetapi kini...perasaan sayang tu semakin mekar....menghargai,menerima kekurangan seadanya & menerima rencah dugaan hidup dengan hati yang terbuka.....redha...
Allah berfirman:
"ketika aku menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yg istimewa.aku membuat bahunya cukup kuat utk menopang dunia,namun harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan."
"aku memberikannya kekuatan dr dlm utk mampu melahirkan anak & menerima penolakan yg seringkali datang dr anaknya."
"aku memberikannya kekerasan utk membuatnya tetap tegar ketika org2 lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dgn penderitaan & kelelahan tanpa mengeluh."
"aku memberinya kepekaan utk menyintai anak2nya dlm setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"aku memberinya kekuatan utk mendukung suaminya dlm kegagalannya & melengkapi dgn tulang rusuk suaminya utk melindungi hatinya."
"aku memberinya kebijaksaan utk mengetahui bhawa seorg suami yg baik xkan prnah menyakiti isterinya,tetapi kadang menguji kekuatannya & ketetapan hatinya utk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya,aku memberinya air mata utk dititiskan.ini adalah khusus miliknya utk digunakan bilapun ia diperlukan."
sesungguhnya.....
"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yg dikenekan,susuk yg ia tampilkan @ bagaimana ia menyisir rambutnya........"
"kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya kerana itulah
pintu hatinya....tempat di mana CINTA itu ada...."

1 ulasan:

Terima Kasih!