02 Ogos 2009

PENAT TAPI PUAS HATI.......

11.45pm(30/07/09).....aku selamat kembali ke tanah semenanjung setelah 10dys bercuti di kmpg halaman...nun di tanah Borneo...(cehh..ayt x leh tahan....hehehe..)penat msih terasa..mklum le sepanjang tmpoh bercuti,jdual harian memang padat dngan aktvti ziarah saudara-mara,blik ke kmpg mendiang nenek & bertemu janji dgn sahabat lama......kesempatan blik kali ni,aku puaskan nafsu mkn dgn mjamu selera...sudah pasti makanan& masakan sarawak asli yg kuidamkn...antara menu wajib ialah laksa srwak,kolok mee,nasi bungkus(kalo kat sini panggil ns himpit tapi kat sana dibungkus ngn daun pisang)sago@ ambuyat,terung asam,kelupis@dadi(sejenis kuih ala2 pulut panggang),rojak limbang dan pelbagai jenis kerepek.....fuhh,aku rasa sangat puas hati...alhamdulilah...(gambar akan disertakan kemudian ye...)
31/07/09,aku dah start keje....siap bw ole2 tuk rakan2...antaranye kerepek cincin,gula2 lada(srawak kan terkenal ngan tanaman lada hitam),buah salak & kek lapis srawak......tuk jiran2 dan keluarga angkat lak,aku hadiahkan kek lapis srawak,kerepek cincin,kerepek beras & ikan tahai.....rasa sngat seronok dpat berkongsi merasa n menikmati makanan kmpung halaman ku bersama rakan2,jiran2 & keluarga angkatku........

p/s: wat teman yg aku pasti dia akn membaca coretan ini,ole2 tuk mu akan dititipkan sedikit lambat k...harap mklum....hehehe.....

2 ulasan:

  1. Kmk pun rindu nak makan tahai. Punye lah sodap. Satu lagik yg kmk suka ialah CENDOL yg cuma ada pada bulan ramadhan. Lupak dah nama org yg jual ya. Tiada tolok bandingnya!

    BalasPadam
  2. mun mcm ya,luangkan masa mnjenguk ke limbang.....hehehe...

    BalasPadam

Terima Kasih!